اقدام پژوهی ششم ابتدایی علاقه مند کردن دانش آموزان به کارگروهی یا همیاری در کلاس فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 30 مقدمه : دنیای امروز دنیای تشکیل تیم های کاری است و اگر در هر موسسه یا سازمان افراد موفق به کار گروهی نشوند، شرکت و سازمان، یکی از کلید های مهم موفقیت را از دست داده است . دوران کنونی، دوران تخصص های متفاوت است. امروز دیگریک نفر تنها به صرف این که در یک رشته تخصص یا حتی فوق تخصص دارد نمی تواند در فعالیت های مختلف آموزشی، تجاری، اقتصادی، درمانی و... موفق باشد . به عبارت دیگر، دنیای امروز دنیای تشکیل تیم های کاری است و اگر در هرموسسه یا سازمان افراد موفق به کار گروهی نشوند، شرکت و سازمان، یکی از کلید های مهم موفقیت را از دست داده است . یکی از معیارهایی که کشورهای توسعه یافته را از کشورهای در حال توسعه مجزا می کند، فرهنگ گروهی کار کردن است ، در کشورهای توسعه نیافته ، افراد علاقه یی به فعالیت های گروهی & ...
The post اقدام پژوهی ششم ابتدایی علاقه مند کردن دانش آموزان به کارگروهی یا همیاری در کلاس appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۴۶:۵۷ توسط:ميرزا موضوع:
نظرات (0)
اقدام پژوهی علاقه مند کردن دانش آموزان استثنایی به درس حرفه و فن فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 5 بخشی از متن : توصيف وضعيت موجود: كارداني تكنولوژي طراحي دوخت ، مدت سه سال، در هنرستانها كاردانش و مركز استثنائي شهيد فهميده 2(ساعي) تدريس فرعي (خياطي ) را بر عهده گرفتم حرفه فرعي جزء درس مهارتي آن ها مي باشد كه كتاب خاصي ندارد علاقه اي براي انجام دادن مهارت ندارند و بايد دنبال علل اصلي آن رفت و پي برد كه چرا اين دانش آموزان علاقه اي به انجام دادن مهارت ندارد اين دانش آموزان بعد از پايان يافتن مقطع راهنمايي بايد ترك تحصيل نمايند چگونه مي توانم دانش آموزان استثنائي دوم راهنمايي را به درس حرف فرعي علاقه مند نمايم ؟ گردآوري اطلاعات ( شواهد 1): پس از چندين هفته توانستم براي انجام دادن اين مهارت خودم از خانه اين سرويس را بدوزم و در كارگاه به تابلو نصب نمايم و حس انجام فعاليت را در آنها تقويت نمايم . براي علاقه مند كردن آنها قدمهاي مثبت برداشت بعدا مشاهده كردم كه دانش آموزان مدرسه به دليل نبود امكانات و ضعف مالي كه دارند سنت به انجام دادن مهارتها از خود علاقه اي نشان ن ...
The post اقدام پژوهی علاقه مند کردن دانش آموزان استثنایی به درس حرفه و فن appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۴۶:۵۷ توسط:ميرزا موضوع:
نظرات (0)
اقدام پژوهی در مورد گوشه گیری دانش آموز فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 14 مقدمه : علم از آن نقطه و آن زمان آغاز شد كه بشر به فكر حل مسائل مختلف زندگي افتاد . به عبارت ديگر، تاريخ تولد بشر است. بشر اوليه براي حل مسائل و مشكلات خود از ابتدايي ترين مرحله شروع كرد و به كمك برخي از روابط تجربي قادر شد پيرامون خويش را كم و بيش بشناسد و بدين طريق پيچ و تاب و فراز و نشيب هستي آگاه شد(دلاور،1380،ص 3 ). یکی از این علوم، علم روانشناسی است. منظور از روانشناسی، علاوه بر پیشرفت علمی و صنفی بهبود بخشیدن به زندگی انسان نیز هست. این علاقه روزافزون روانشناسان به مسائل روزمره و علمی بشر ، موجب شده است که دانش ما در افراد،به ویژه کسانی که دچا مشکلات روانی هستند، به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد.عدم سازش و وجود اختلالات رفتار در جوامع انسانی بسیار مشهود و فراوان است . در هر طبقه و صنفی و در هرگروه و جمعی ، اشخاص نامتعادلی زندگی می کنند . بنابراین در مورد همه افراد، اعم از کارگر و دانش پژوه، پزشک و مهندس، زارع ، استاد دانشگاه و غیره، خطرابتلا به ناراحتیهای روانی وجود دارد. به ع ...
The post اقدام پژوهی در مورد گوشه گیری دانش آموز appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۴۶:۵۷ توسط:ميرزا موضوع:
نظرات (0)
اقدام پژوهی درمان اختلال بی اعتنایی مقابله ای در دانش آموز کم توان ذهنی فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 43 مقدمه : دوران کودکی از مهم ترین مراحل زندگی است که در آن شخصیت فرد پایه ریزی شده و شکل می گیرد.اغلب ناساز گاری ها و اختلالات رفتاری در نوجوانی و بزرگسالی،از بی توجهی به مسائل و مشکلات عاطفی – رفتاری دوران کودکی و عدم هدایت صحیح در روند رشد و تکامل ناشی می شود.مبتنی بر پذیرش این واقعیت،اخیرا توجه فزاینده ای به پیشگیری و درمان مشکلات و اختلالات دوران کودکی معطوف شده است (کارت رایت - هاتون،2005 ). اختلال بی اعتنایی مقابله ای [1] ،اختلالی تدریجی و مزمن است (بلوم کویست،1383)که تقریبا همیشه در روابط بین فردی و عملکرد تحصیلی کودک تداخل می کند . این اختلال با عواملی چون،از کوره در رفتن ،مشاجره با بزرگسالان ، سرپیچی فعالانه از مقررات و درخواست های بزرگسالان ویا عدم همکاری با آنها،تعمد در ناراحت کردن دیگران ،سرزنش دیگران به خاطر اشتباهات و سوء رفتار خود،زود رنجی و زود ناراحت شدن از دست دیگران ،دلخوری و عصبانیت ونیز کینه توزی و انتقام جویی خو ...
The post اقدام پژوهی درمان اختلال بی اعتنایی مقابله ای در دانش آموز کم توان ذهنی appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۴۶:۵۷ توسط:ميرزا موضوع:
نظرات (0)
اقدام پژوهی پایه پنجم کاهش اضطراب دانش آموز فرمت فایل: ورد تعداد صفحه:7 مقدمه : اضطراب اختلالي است كه مي تواند گاه موجب بروز عدم تحرك در خانواده شود . « اضطراب امتحان نوعي ناآرامي و تشويش است كه به علت نگراني و ترس در حين، قبل و بعد از امتحان تجربه مي شود . معمولاً همه اضطراب را تجربه مي كنند ولي برخي از دانش آموزان ، در مي يابند كه اضطراب به حدي در يادگيري و امتحانات آنها دخالت مي كند كه نمراتشان را جداً تحت تأثير قرار مي دهد .» ( سايت اينترنتي ) در بين اعصار و قرن ها ، قرن 17 قرن روشنگري ، قرن 18 قرن منطق ، قرن 19 قرن صنعت و قرن 20 قرن مديريت و ارتباط و قرن استرس و اضطراب و نابساماني هاي عصبي است . بر اساس برآورد پژوهش گران ، سالانه حدود ده ميليون دانش آموز، اضطراب امتحان را تجربه مي كنند ؛ و براي % 25 اين عده اضطراب فلج كننده است و با افزايش سن ميزان آن افزايش مي يابد . نتايج به دست آمده در نتيجه ي تفاوت هاي جنسي نشان داده است كه دختران مضطرب تر از پسران ه ...
The post اقدام پژوهی پایه پنجم کاهش اضطراب دانش آموز appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۴۶:۵۷ توسط:ميرزا موضوع:
نظرات (0)
اقدام پژوهی ریاضی پایه ی پنجم دبستان افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 16 مقدمه : مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی می باشد. به طوری که مبینی(1380) به نقل از ریچارد کورانت، در این زمینه می گوید: «ریاضیات یکی از عالی ترین تراوش های اندیشه ی آدمی است که منعکس کنندهی ارادهی انسان و نشان دهندهی سیر عقل و برهان و همچنین بیان کنندهی میزان علاقهی بشر به کمال و زیبایی است.» نقش بنیادی علم ریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، به طوری که نرسیدن به هدف های آموزشی در زمینهی ریاضی موجب ضعف ، ناتوانی و دست نیافتن به اهداف مربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود( مبینی،1380،ص15 ). با توجه به مطالب یاد شده، آشکار می گردد که نقش و جایگاه درس ریاضی در زندگی انسان به چه میزان دارای اهمیت است. اما سؤال مهمی که مطرح می باشد آن است که، چرا عدهی کمی از دانش آموزان به درس ریاضی علاقهمند ...
The post اقدام پژوهی ریاضی پایه ی پنجم دبستان افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۴۶:۵۷ توسط:ميرزا موضوع:
نظرات (0)
اقدام پژوهی حل مشکل کم رویی و خجالتی بودن دانش آموز فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 17 چکیده : این تحقیق که به روش توصیفی از نوع اقدام پژوهی انجام شده، به چگونگی بهبود بخشیدن مشکل کم رویی علی، دانش آموز پایه پنجم پرداخته شده است. هدف این پژوهش بهبود بخشیدن یا برطرف کردن مشکل کم رویی پسری است به نام علی که با وجود اینکه هوش بالایی دارد ولی قادر به بیان دانسته های خود نمی باشد. در این پژوهش با بهره گرفتن از ابزارهایی چون مشاهده رفتار، مصاحبه، سایتهای مختلف در پی یافتن علل کم رویی علی بودم. با تشخیص این موضوع که از طرفی کم رویی علی بخشی از شخصیت کلی اوست، از طرف دیگر ممکن است از یک تجربه خاص یا علل محیطی یا ترس و اضطراب ناشی شود، توانستم با ارائه راهکارهایی چون ایجاد ارتباط خوب، استفاده از جملات ناتمام، شرکت دادن در فعالیتهای گروهی، دادن مسئولیت و... نسبت به جلب اعتماد او و کاهش کم رویی اش قدمی بردارم . یافته های بدست آمده از این تحقیق این می باشد که با القای تواناییهای کودکان و تقویت ویژگیهای مثبت آنان و ایجاد فضای دوستانه در کلاس می توان محیط مناسبی برای شرکت فعا ...
The post اقدام پژوهی حل مشکل کم رویی و خجالتی بودن دانش آموز appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۴۶:۵۷ توسط:ميرزا موضوع:
نظرات (0)
اقدام پژوهی بهبود فرایند یاددهی و یادگیری در کلاسهای چند پایه مدرسه فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 37 مقدمه : آموزش و پرورش یک حقوق عمومی است و هر کودکی حق دارد که از آموزش بهره مند گردد لذا ایجاد کلاس های چند پایه فرصت یادگیری برای بسیاری از کودکان مناطق و روستایی و عشایری را فراهم می سازد . توسعه مدارس با کلاسهای چند پایه بنا به دلایلی هم چون کاهش جمعیت دانش آموزی ،موقعیت و ... اجتناب ناپذیر است کلاس های چند پایه به عنوان ابزاری جهت خدمت به انسان های محروم و مراکزی جهت ایجاد آگاهی اجتماعی ، پیشرفت اقتصاد و ...به شمار می آید . تدریس کلاس های چند پایه یکی از روش های آموزشی است که می توان نیاز های بسیاری از واجب التعلیم در مناطق محروم تامین نماید ، نگاه های مختلفی به کلاس های درسی چند پایه وجود دارد ، برخی از این کلاس ها را جزو معضلات آموزشی می دانند و برخی دیگر وجود این کلاس ها را به مشابه فرصتی برای یک عمل آموزشی و پرورشی بهینه به شمار می آورند . بررسی ها و تحقیقات انجام گرفته نشان می دهد که میان دانش آموزان کلاس های چند پایه با دانش آموزان کلاس های ...
The post اقدام پژوهی بهبود فرایند یاددهی و یادگیری در کلاسهای چند پایه مدرسه appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۴۶:۵۷ توسط:ميرزا موضوع:
نظرات (0)
اقدام پژوهی حل مشکل روخوانی دانش آموز پایه پنجم فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 17 مقدمه : اقرأباسم ربك الذي خلق بخوان به نام پروردگاري كه تورا خلق كرده است(سوره علق آيه 1 ) خواندن از جمله وسايل مهم فهميدن در دنياي كنوني است. فرد مي تواند نتيجه ي تحقيقات و مطالعات ديگران را كه مدّتها به درازا كشيده است ، را ازطريق خواندن در مدّت زمان كوتاهي فرا گيرد . خوب خواندن از عوامل مهّم پيشرفت و سرگرمي ولذّت بردن ورفع خستگي است. امروز بايد به كودكان خود خواندن را بياموزيم تا فردادبتوانند بخوانند وياد بگيرند. نكته ي مهّم در امر خواندن توجّه وتأكيد بر امر فهميدن مي باشد نه صرفاً كه به صورت عادت در آمده است . يكي از علل ضعف دانش آموزان در درورس مخصوصاً ضعف در حل كردن مسئله هاي رياضي و نفهميدن آنها مربو ط به ناتواني آنها در روخواني و عدم درك آنچه مطالب مي باشد . اغلب مشاهده مي شود دانـش آموزي مطلبي را مي خواند يا اوليـاي او عقيده دارند مرتّب درس مي خواند اما نمي فهمد يا دانش آموز ديگري با وجود اين كه تلاش مي كند اما در املانويسي مشكل دارد تمام اين اشكالات ب ...
The post اقدام پژوهی حل مشکل روخوانی دانش آموز پایه پنجم appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۴۶:۵۷ توسط:ميرزا موضوع:
نظرات (0)
اقدام پژوهی حل مشکلات املایی دانش آموز کلاس دوم دبستان فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 12 چکیده : موضوع پژوهش بنده در مورد رفع مشکلات املایی مرصاد یکی از دانش آموزان کلاس دوم دبستان شهیدفیاض بخش ناحیه 5تبریز می باشد . مشکلا ت املایی مرصاد به شرح زیر می باشد : 1- عجله در نوشتن تکالیف درسی 2- داشتن حس ترس حین نوشتن املا 3- اختلال در حافظه دیداری 4- عدم استفاده از تشویق برای او حین تغییرات جزئی در ورقه املا راه هایی که برای رفع این مشکل برگزیدم عبارتند از : 1- دعوت از اولیای مرصاد به مدرسه وصحبت با ایشان 2- مشاهده رفتارهای مرصادحین نوشتن املا وصحبت کردن با او 3- استفاده از انواع روشهای گفتن املا 4- توجه به مفهوم کلمات وجملات هنگام نوشتن 5- دادن برنامه درسی منظم وبازخورد های مناسب مقدمه : نظر به اینکه درس املاء و به عبارت دیگر خواندن و نوشتن پایه ی کسب علم می باشد و دانش آموزی که در درس املاء ضعیف است عملاً در سایر دروس نیز حتی با وجود استعداد بالا ...
The post اقدام پژوهی حل مشکلات املایی دانش آموز کلاس دوم دبستان appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۴۶:۵۷ توسط:ميرزا موضوع:
نظرات (0)