خلاصه و نقد كتاب مهارت هاي معلمي خلاصه و نقد كتاب مهارت هاي معلمي .

خلاصه و نقد كتاب مهارت هاي معلمي

وضع مطلوب و موجود تربیت دینی و اخلاقی، بررسی پژوهش‌های آماری نقصان‌های تربیت دینی و اخلاقی در آموزش و پرورش


وضع مطلوب و موجود تربیت دینی و اخلاقی، بررسی پژوهش‌های آماری نقصان‌های تربیت دینی و اخلاقی در آموزش و پرورش

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 24   بيان مسئله اهداف پژوهشی هر نظام آموزشی، نشان دهنده‌ی فلسفه‌ و اصول آموزش و پرورش آن نظام می‌باشد. چنانچه اگر فلسفه آموزش و پرورش در یک کشور، پرورش انسان‌هایی کارآمد باشد، مسلماً اصول آموزش و پرورش و اهداف آن نیز جلوه‌گر فلسفه «کارآمدی» خواهد بود. در نظام آموزشی ما، براساس اعتقادات اسلامی ملت و قوانین و لوایح موجود (مصوّب شورای عالی آموزش و پرورش)، اولویت و جهت‌گیری کلی تمام برنامه‌ها و فعالیت‌ها، تقویت ارزش‌های الهی و معنوی در دانش‌آموزان می‌باشد. مثلاً در اصل چهارم از اصول حاکم بر نظام آموزش و پرورش آمده است: «در آموزش و پرورش نه تنها تعلیمات دینی خاص، بلکه همه برنامه‌ها و آموزش‌ها باید به عنوان اجزای یک مجموعه هماهنگ اسلامی، برحسب اقتضاء و گنجایش، جنبه و جهت دینی داشته باشد. برنامه‌ریزان و معلمان باید در همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها، بنا بر مقتضیات خاص هر موضوع، به جنبه‌های الهی و تقوی ...

The post وضع مطلوب و موجود تربیت دینی و اخلاقی، بررسی پژوهش‌های آماری نقصان‌های تربیت دینی و اخلاقی در آموزش و پرورش appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۷:۰۹ توسط:ميرزا موضوع: نظرات (0)

جنگ با خدایِ دروغین و مبارزه با نا اُمیدی و یاس از طریق الهام گرفتن از حادثه کربلا و تاییداین گفته ها توسط 4 روانشناس مشهور و بزرگ


جنگ با خدایِ دروغین و مبارزه با نا اُمیدی و یاس از طریق الهام گرفتن از حادثه کربلا و تاییداین گفته ها توسط 4 روانشناس مشهور و بزرگ


شاید بارها از خودتون پرسیده باشید اخه چرا من باید دچار اختلال دوقطبی بشم  ,  مگه من چه گناهی کردم؟     این دیگه چه زندگی؟!      آزمایش الهیه؟ امتحانه؟      پس اینکه میگن خدا خیلی مهربونه چرا خداوند این بیماری رو نصیب من کرده؟!!    اگه خداوند منو دوست داشت هیچ وقت این بیماری رو نصیب من نمی کرد!    و شاید شما هم مثل خیلی از بیماران دوقطبی متاسفانه با خدا قهر کرده باشین  و دیگه نماز نخونید و تنها راه نجات رو مصرف دارو های آرامش بخش بدونید داروهایی که خود نوعی مواد مخدر هستش و تا 20 سال از عمر فرد رو کاهش میده اگه شما هم از خداوند حکیم و قادر وتوانا وعلیم گله مند هستین برای آشتی دوباره با خدا پیشنهاد میکنم ادامه مطلب رو با دقت بخونید امید دارم که دوباره نور امید بخش الهی در سراسر وجود تون طلع لو و نور افشانی کنه و حتی  این نور امید رو به اطرافیان تون نیز پرتو افشانی کنید و اون هارو تابنده و درخشان و سرزنده سرشار از انرژی مثبت کنید این کتاب صوتی آرامش بخش در دوفایل  ...

The post جنگ با خدایِ دروغین و مبارزه با نا اُمیدی و یاس از طریق الهام گرفتن از حادثه کربلا و تاییداین گفته ها توسط 4 روانشناس مشهور و بزرگ appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۷:۰۹ توسط:ميرزا موضوع: نظرات (0)

هوش عاطفی


هوش عاطفی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 30   چکیده : هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه بین هوش عاطفی با سازگاری دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی در شهر قلعه تل در سال تحصیلی 89 -88 بوده است دانش آموزان بنابر ضرورت نیازههای درونی و فطری خویشش به دنبال کسب و دانش آگاهی هستند . بنابراین به صورت طبیعی به تحصیل علاقه مند هستند اغلب دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس از بهره هوش لازم برای تحصیل در مقطع مربوط به خود برخوردارند . از مهمترین و اساسی ترین مسائلی که دختران و پسران با آن مواجهند سازگاری با خویشتن است در این تحقیق سعی بر آن است که با بررسی رابطه هوش عاطفی و سازگاری دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی و عوامل موثر بر این دو متغیر نتایج بدست آمده گامی در جهت آگاه کردن معلمان و اولیای دانش آموزان بر دارد . این تحقیق دارای سه فرضیه است . فرضیه 1 بین سازگاری اجتماعی و هوش عاطفی دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع راهنمایی زینب کبری ( س ) رابطه معنا داری وجود دارد . فرضیه 2 بین سازگاری اجتماعی با سازگاری کل دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع ر ...

The post هوش عاطفی appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۷:۰۹ توسط:ميرزا موضوع: نظرات (0)

هنجاریابی آزمون وودورث برای بررسی اختلالات هیجانی در نوجوانان 12 تا 17 سال تهران


هنجاریابی آزمون وودورث برای بررسی اختلالات هیجانی در نوجوانان 12 تا 17 سال تهران

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 24   هنجاریابی آزمون وودورث برای بررسی اختلالات هیجانی در نوجوانان 12 تا 17 سال تهران نگارش: چكيده اختلالات هيجاني در نوجوانان به مشكلات سلامت روان اشاره مي‌كند كه به شدت زندگي آنها را مختل مي‌كند. با توجه به اين مطلب و نبود وسيله معتبر و روا براي سنجش اختلالات هيجاني در كشور‌ و نياز نوجوانان به شناسايي اين اختلالات و اقدامهاي پيشگيرانه لازم سبب انجام پژوهش حاضرگرديد. سپس تحليلهاي آماري لازم به عمل آمد و در مرحله بعدي، ‌با توجه به قابل قبول بودن نتايج، ‌جدول نرم تهيه شد. از اين رو بر اساس يك طرح نمونه برداري چند مرحله‌اي تعداد 580 نفر در پژوهش شركت داده شدند. نتايج حاصل نشان داد كه ضريب اعتبار ابزار نسبتا بالا و برابر با 9/0 است. با اجراي تحليل عاملي، عواملي كه در مقياس اندازه‌گيري مي‌شود به اين شرح به دست آمد: رفتاروافكار پارانويايي، هيجان‌پذيري، گرايش به رفتارهاي ضد اجتماعي، تمايل به گوشه‌گيري، بي‌قراري، گرايش به افسردگي، گرايش به پرخ ...

The post هنجاریابی آزمون وودورث برای بررسی اختلالات هیجانی در نوجوانان 12 تا 17 سال تهران appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۷:۰۹ توسط:ميرزا موضوع: نظرات (0)

نوع روشها وابزارها در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی


نوع روشها وابزارها در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 19   نوع روشها وابزارها در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی--- محسن موحدی چکیده در این مقاله به بررسی ابزار و روشهای متنوع ارزشیابی پیشرفت تحصیلی خواهیم پرداخت . بدین منظور ابتدا فلسفه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از چهار جنبه مورد بررسی قرار می گیرد و سپس با ارائه تعریفی از ارزشیابی ، معیارهای یک نظام ارزشیابی مناسب بیان می شوند . روشهای مطرح شده در این مقاله عبارتند از : ارزشیابی مهارتهای تفکر و یادگیری دانش آموزان ، ارزشیابی در خارج از مدرسه و کلاس ، ارزشیابی پوشه ای ، ارزشیابی بر اساس تفکر و اگرا ، ارزشیابی به روش وقایع حساس ، ارزشیابی اطلاعات پایه ، ارزشیابی بدفهمی ها و پیش پندارها ، ارزشیابی به روش کاغذ یادداشت ، ارزشیابی به روش مساله های مستند ، ارزشیابی به روش شبکه رده بندی ، ارزشیابی به روش فهرست مشاهدات ، ارزشیابی به روش پروژه ، ارزشیابی به روش خود ارزیابی ، ارزشیابی به روش سنجش عملکرد ، ارزشیابی به روش کارنما ، در پایان با توجه به موارد فوق ، نتایج و پیشنهاداتی ارائه شده است وسپس منابع و ماخذ مو ...

The post نوع روشها وابزارها در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۷:۰۹ توسط:ميرزا موضوع: نظرات (0)

هدف هاي پژوهش


هدف هاي پژوهش

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 12   هدف هاي پژوهش : هدف اصلي ترين نياز سنجي دوره هاي آموزش ضمن خدمت دبيران شهرستان از ديدگاه مديران ، كارشناسان و دبيران ادبيات فارسي دوره راهنمايي تحصيلي مي باشد . در پرتو اين هدف اصلي اهداف فرعي ذيل مد نظر گرفته شده است . تعيين ميزان نياز دبيران فارسي ايذه در خصوص آموزش شيوه هاي مديريت كلاس درس در دوره هاي آموزشي ضمن خدمت از ديدگاه مديران و كارشناسان و دبيران . تعيين ميزان نياز دبيران ادبيات فارسي ايذه در خصوص آموزش شيوه هاي تقويت انگيزه تحصيلي دانش آموزان در دوره هاي آموزش ضمن خدمت از ديدگاه مديران و كارشناسان و دبيران . تعيين ميزان نياز دبيران ادبيات فارسي ايذه در خصوص آموزش شيونه هاي ايجاد راهبردهاي نوين تدريس در دوره هاي آموزش ضمن خدمت از ديدگاه مديران و كارشناسان و دبيران. تعيين ميزان نياز دبيران ، ادبيات فارسي ايذه در خصوص آموزش شيوه هاي ارزشيابي دانش آموزان در دوره اي آموزشي ضمن خدمت از ديدگاه مديران و كارشناسان و دبيران. سوال هاي پژوهش : نياز سنجي دبيران ادبيات فارسي ايذه به آشنا ...

The post هدف هاي پژوهش appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۷:۰۹ توسط:ميرزا موضوع: نظرات (0)

هنجاریاب2ی آزمون وودورث برای بررسی اختلالات هیجانی در نوجوانان 12 تا 17 سال تهران


هنجاریاب2ی آزمون وودورث برای بررسی اختلالات هیجانی در نوجوانان 12 تا 17 سال تهران

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 24   هنجاریابی آزمون وودورث برای بررسی اختلالات هیجانی در نوجوانان 12 تا 17 سال ايذه نگارش: فرشته حیدری( چكيده اختلالات هيجاني در نوجوانان به مشكلات سلامت روان اشاره مي‌كند كه به شدت زندگي آنها را مختل مي‌كند. با توجه به اين مطلب و نبود وسيله معتبر و روا براي سنجش اختلالات هيجاني در كشور‌ و نياز نوجوانان به شناسايي اين اختلالات و اقدامهاي پيشگيرانه لازم سبب انجام پژوهش حاضرگرديد. سپس تحليلهاي آماري لازم به عمل آمد و در مرحله بعدي، ‌با توجه به قابل قبول بودن نتايج، ‌جدول نرم تهيه شد. از اين رو بر اساس يك طرح نمونه برداري چند مرحله‌اي تعداد 580 نفر در پژوهش شركت داده شدند. نتايج حاصل نشان داد كه ضريب اعتبار ابزار نسبتا بالا و برابر با 9/0 است. با اجراي تحليل عاملي، عواملي كه در مقياس اندازه‌گيري مي‌شود به اين شرح به دست آمد: رفتاروافكار پارانويايي، هيجان‌پذيري، گرايش به رفتارهاي ضد اجتماعي، تمايل به گوشه‌گيري، بي‌قراري، گرايش به افسردگي، ...

The post هنجاریاب2ی آزمون وودورث برای بررسی اختلالات هیجانی در نوجوانان 12 تا 17 سال تهران appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۷:۰۹ توسط:ميرزا موضوع: نظرات (0)

ميزان و عوامل موثر بر ايجاداعتياد به اينترنت در شهر اصفهان


ميزان و عوامل موثر بر ايجاداعتياد به اينترنت در شهر اصفهان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 17   ميزان و عوامل موثر بر ايجاداعتياد به اينترنت در شهر اصفهان طيبه احتشامي * محمد حسين رجاييان** چكيده اعتياد به اينترنت موضوع تازه و جالبي است كه در سال هاي اخير به عنوان اعتياد رفتار محور مورد توجه قرار گرفته است . هدف از انجام اين پژوهش بررسي مشكل اعتياد به اينترنت و ويژگي هاي رفتاري، شخصيتي و جمعيتي كاربران بر حسب درجه اعتياد آنهاست. اين مطالعه به روش مقطعي بر روي 364 نفر از كاربران اينترنت در سنين 45-15 درشهر اصفهان انجام شده است. در اين مطالعه ٣ پرسشنامه اندازه گيري درجه اعتياد، نوع شخصيت كاربران و مقياس احساس بيگانگي مورد استفاده قرار گرفته است. است. پس از ثبت داده ها در نرم افزار SPSS براي تحليل داده ها از روش نحليل همبستگي استفاده گرديد. در اين بررسي 8/34 درصد كاربران، به اينترنت اعتياد داشتند و همه آنها درجات مختلفي از رفتارهاي رواني اجتماعي مانند احساس بيگانگي با خود، احساس ضعف و ناتواني در انجام امور، رفتار ناهنجار اجتماعي، اجتماع گريزي، درون گرايي و رفتار احساسي را از خود نشا ...

The post ميزان و عوامل موثر بر ايجاداعتياد به اينترنت در شهر اصفهان appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۷:۰۹ توسط:ميرزا موضوع: نظرات (0)

نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی فرزندان


نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی فرزندان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 15   نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی فرزندان تحــت عنــوان « تـأثیـر عوامل خانوادگی بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان گردآورنده : رضا اسماعيل وندي استاد : سركارخانم احمدي ش د :860883012 بهمن 88 مقدمه: قرآن كتاب آسمانی ما مسلمانان و نیز پیامبر بزرگوار اسلام , مكرراً بر تحصیل علم و دانش تاكید كرده اند. رسول اكرم (ص) بارها مسلمانان را به فراگیری علوم تشویق كرده اند و فرموده اند: « به دنبال علم و دانش بروید حتی اگر در چین باشد. » مسلمانان نیز به پیروی از دستورات قرآن و پیامبر از صدر اسلام برای آموختن علوم مختلف سعی و كوشش فراوان داشته اند. از این جهت لازم است برای بهبود تعلیم و تربیت و همچنین راهنمائی و كمك به دانش آموزان در امر تحصیل كه همواره مورد نظر دانشمندان و بزرگان دین بوده است سعی و كوشش بعمل آید . بر تمام افراد جامعه بخصوص آنان كه به نوعی با آموزش و پرورش در ارتباطند لازم است به هر نحو كه می توانند راهی را برای بهتر كردن وضع تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش بخصوص در مقطع ا ...

The post نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی فرزندان appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۷:۰۹ توسط:ميرزا موضوع: نظرات (0)

مطالعه مقدماتي نظريه هوش چندگانه گاردنر، در زمينه موضوعهاي درسي و سازگاري دانش‌آموزان i


مطالعه مقدماتي نظريه هوش چندگانه گاردنر، در زمينه موضوعهاي درسي و سازگاري دانش‌آموزان i

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 16   11-1 مطالعه مقدماتي نظريه هوش چندگانه گاردنر، در زمينه موضوعهاي درسي و سازگاري دانش‌آموزان دکتر حسن پاشا شريفي( کليد واژ‌هها: هوش، نظريه هوش، هوش چندگانه multiple intelligence، گاردنر، موضوعهاي درسي سازگاري 1 Hasan Pasha-Sharifi, Ph. D. The Introductory Study of Gardner's Multiple Intelligence Theory, in the Field of Lesson Subjects and the Students' Compatibility Keywords: Intelligence, Intelligence theory, multiple intelligence, Gardner, lesson subjects, compatibility مقدمه با افول روان شناسي رفتارگرايي و ظهور روان‌شناسي شناختي، به ويژه رويکرد سازنده‌نگرconstructivist در يادگيري، دانش‌آموز نه به عنوان دريافت کننده محض اطلاعات، بلکه به عنوان آفرينندة ساختارهاي شناختي خويش تلقي مي‌شود. او بايد ضمن دريافت اطلاعات، آنها را پردازش کند، به تجربه‌هاي پيشين مرتبط سازد، آموخته‌هايش را سازمان دهد و آنها را براي حل كردن مسائل واقعي زندگي و انواع مسائل پيچ ...

The post مطالعه مقدماتي نظريه هوش چندگانه گاردنر، در زمينه موضوعهاي درسي و سازگاري دانش‌آموزان i appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۷:۰۹ توسط:ميرزا موضوع: نظرات (0)