خلاصه و نقد كتاب مهارت هاي معلمي خلاصه و نقد كتاب مهارت هاي معلمي .

خلاصه و نقد كتاب مهارت هاي معلمي

کنش پژوهی فردی 2 تدریس فصل سوم فیزیک دوم ریاضی, نیروی اصطکاک و کشسانی فنر


کنش پژوهی فردی 2 تدریس فصل سوم فیزیک دوم ریاضی, نیروی اصطکاک و کشسانی فنر


کنش پژوهی فردی 2 تدریس فصل سوم فیزیک دوم ریاضی, نیروی اصطکاک و کشسانی فنر فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 9       بخشی از متن : الف: بیان مسئله در این طرح، فصل سوم فیزیک دوم ریاضی، نیروی اصطکاک و کشسانی فنر مورد بررسی و تدریس قرار گرفته است. با توجه به اینکه معلم در حین تدریس، در هر مبحث از انجام آزمایش عملی خودداری می کرد، برخی مطالب به طور کامل در ذهن دانش آموز جا نمی افتاد و برخی ابهامات در ذهن دانش آموز ایجاد می شد. و همچنین دانش آموز نمی توانست مباحث درس را با واقعیت تطبیق دهد. این امر سبب بی رغبتی دانش آموز در یادگیری می شد. با پیشنهاد و هماهنگی با معلم، مبحث نیروی اصطکاک و کشسانی فنر برای بررسی و تدریس انتخاب شد تا با استفاده از روش های تدریس فعال و توجه به عوامل مربوط به رشد ذهنی دانش آموزان تدریس شود .   ب: تحلیل موقعیت تدریس این طرح برای تدریس در کلاس دوم متوسطه دوم رشته ریاضی مدرسه دخترانه دولتی ولی اله اردشیری پیش بینی شده است ، مدرسه ای که در منطقه ای مناسب قرار گرفته ( خیابان شهید مطهری - بادی اله 9)   و از لحاظ امکانات آموزشی و تهیه وسایل ...

The post کنش پژوهی فردی 2 تدریس فصل سوم فیزیک دوم ریاضی, نیروی اصطکاک و کشسانی فنر appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۶:۵۷ توسط:ميرزا موضوع: نظرات (0)

واحد شماره هفت طرح كرامت تفكر نقاد


واحد شماره هفت طرح كرامت تفكر نقاد


واحد شماره هفت طرح كرامت تفكر نقاد فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 5       بخشی از متن : فعاليت شماره يك : قــصــــــه عنوان قصه : گناه مرغ خانگي روزي بود روزگاري بود . روزي يك باز شكاري را با تير زده بودند و پس از مقداري پرواز در نزديكي يك مرغ خانگي كه مشغول دانه خوردن بود به زمين افتاد و ناله مي كرد . مرغ خانگي به باز گفت : بلا دور است اگر كاري از من برمي آيد در خدمتگزاري حاضرم . باز شكاري گفت : نمي خواهم برايم كاري بكني و از من دور شو ، من و تو نمي توانيم با هم بسازيم و هيچ از اخلاق تو خوشم نمي آيد . مرغ خانگي گفت : كم لطفي مي كنيد مگر من چه گناهي كرده ام كه شما از ديدار من بيزاريد ؟ بازشكاري گفت : عيب تو اين است كه از وفا و جوانمردي بويي نبرده اي و من شخصي بزرگ هستم و از آشنايي با مردم بي وفا ننگ دارم . مرغ خانگي با تعجب گفت : چرا به من تهمت مي زني و بي دليل سخن مي گويي در صورتي كه من اهلي هستم و تو وحشي . دليل تو بر بي وفايي من چيست ؟ باز شكاري گفت : علامت بي وفايي تو اين است كه آدم ها درباره تو خوبي مي كنند ، آب و دانه ، جا و منزل مي دهند و تو از لطف و ...

The post واحد شماره هفت طرح كرامت تفكر نقاد appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۶:۵۷ توسط:ميرزا موضوع: نظرات (0)

واحد شماره هشت طرح كرامت توكل


واحد شماره هشت طرح كرامت توكل


واحد شماره هشت طرح كرامت توكل فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 6       بخشی از متن : فعاليت شماره يك : قــصــــــه عنوان قصه : توكل به خدا يكي بود يكي نبود در زمان های قدیم در یکی از شهرها پیرمردی با زنش زندگی می کرد .کار این پیرمرد نانوایی بود و بعد از اتمام کار روزانه اش به ماهیگیری می رفت و ماهی هایی را که می گرفت برای مصرف خودشان به خانه می آورد .این پیرمرد در سخاوت و پاکی زبانزد خاص و عام بود و همه اهل شهر احترام خاصی برايش قائل می شدند چنان که از شهرهای دیگر هم به دیدنش می آمدند .کسانی که پول برای خرید نان نداشتند به آنها نان می داد .هر وقت به خانه وارد می شد تکیه کلامش این بود سلام زن تنورت داغه چایئت به راه و زنش هم به او خوش آمد می گفت و ماهییی که با خودش آورده بود و از دستش می گرفت و در تنور سرخ می کرد و با هم می خوردند . تا اینکه روزی شاه از آوازه و شهرت این پیرمرد به خشم می آيد و به وزیرش می گويد باید کاری کنیم تا این پیرمرد در پیش مردم اعتبار خودش را از دست بدهد چرا که مردم اعتمادی که به او دارند به من که شاهشون هستم ندارند . وزیر نقشه می کشد تا اینکه ...

The post واحد شماره هشت طرح كرامت توكل appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۶:۵۷ توسط:ميرزا موضوع: نظرات (0)

درس پژوهی قرآن پنجم ابتدایی آموزش و یادگیری صحیح روخوانی و روانخوانی آیات 1 تا10سوره انبیاء


درس پژوهی قرآن پنجم ابتدایی آموزش و یادگیری صحیح روخوانی و روانخوانی آیات 1 تا10سوره انبیاء


درس پژوهی   قرآن پنجم ابتدایی آموزش و یادگیری صحیح روخوانی و روانخوانی   آیات 1 تا10سوره انبیاء فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 26       مقدمه : همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است .اما ند هدف اولیه آن . منطق درس پژوهی ساده است اگر می­خواهيد آموزش را بهبود بخشيد، اثر بخش­ترين جا برای چنين کاری، کلاس درس است. اگر شما اين کار را با درس­ها شروع کنيد، مسئله­ي چگونگی کاربرد نتايج تحقيق در کلاس ...

The post درس پژوهی قرآن پنجم ابتدایی آموزش و یادگیری صحیح روخوانی و روانخوانی آیات 1 تا10سوره انبیاء appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۶:۵۷ توسط:ميرزا موضوع: نظرات (0)

واحد شماره سه طرح كرامت مسابقه ي گل ها


واحد شماره سه طرح كرامت مسابقه ي گل ها


واحد شماره سه طرح كرامت مسابقه ي گل ها فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 4       بخشی از متن : فعاليت شماره يك : قــصــــــه عنوان قصه : مسابقه ي گل ها در روزگاري حاكمي به گل ها علاقه زيادي داشت او دوست داشت تا همه جا پر از گل شود و تصميم گرفت مسابقه اي برگزار كند . روز بعد حاكم سربازان خود را فرستاد تا به مردم اطلاع دهند كه هر كس بتواند قشنگ ترين باغ گل را پرورش دهد ، يك صندوقچه ي پر از طلا و جواهر به او جايزه داده مي شود . وقتي مردم اين خبر را شنيدند ، خيلي هيجان زده شدند و تصميم گرفتند هر كس يك باغ گل بكارد . يكي از دوستان حاكم باغي پر از گل بنفشه كاشت ، چون مي دانست حاكم گل بنفشه زياد دوست دارد . وقتي حاكم باغ او را ديد گفت : اين باغ خيلي قشنگ است اما فكر نمي كنم قشنگ ترين باغ اين سرزمين باشد . دوست ديگر حاكم با خود گفت : خوب مي دانم حاكم گل رز دوست دارد . او باغ گل رز زيبايي را كاشت   و از حاكم دعوت كرد تا نظرش را بگويد . حاكم وقتي باغ گل رز را ديد گفت : اين باغ قشنگ است اما قشنگ ترين نيست . يك روز معلم يك كلاس همان طور كه دانش آموزان كلاس را ...

The post واحد شماره سه طرح كرامت مسابقه ي گل ها appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۶:۵۷ توسط:ميرزا موضوع: نظرات (0)

کارورزی 3 ( کنش پژوهی ) کارشناسی پیوسته دبیری فیزیک


کارورزی 3 ( کنش پژوهی ) کارشناسی پیوسته دبیری فیزیک


کارورزی 3 ( کنش پژوهی ) کارشناسی پیوسته دبیری فیزیک فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 80       مقدمه : هر تجربه آموزشی را که با شغل ترکیب شود، می توان کارورزی نامید. اصل کلمه کارورزی به واژه کارورز برمی ‌ گردد و به فردی گفته می ‌ شود که در حین تحصیل در آموزش عالی و یا بلافاصله بعد از پایان دوران تحصیل و تنها با هدف کسب تجربه و مهارت کاری و عملی در مؤسسه ‌ ای مشغول به کار می ‌ شود، کارورزی می ‌ تواند . دوره کارورزی امکان و فرصتی برای آشنایی دانشجویان با محیط کار محسوب می ‌ شود که نه تنها باعث افزایش قابلیت ‌ های آنان برای اشتغال در آینده می ‌ شود، بلکه به کارورزان قدرت انتخاب بیشتری در انجام وظایف ارائه شده می ‌ دهد تا بتوانند بهتر به علاقمندی ‌ ها و گرایش ‌ های خود در زمینه ‌ های مختلف پی برده و نقاط ضعف و قوت کار خود را ارزیابی کنند . در واقع کارورزی یک تجربه دست اول و عملی است که به دانشجویان اجازه می ‌ دهد بهترین نتیجه ‌ گیری ‌ ها را درباره ارتباط احتمالی خود و یک زمینه شغلی، انجام دهند. از ...

The post کارورزی 3 ( کنش پژوهی ) کارشناسی پیوسته دبیری فیزیک appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۶:۵۷ توسط:ميرزا موضوع: نظرات (0)

واحد شماره شش طرح كرامت اميدواري


واحد شماره شش طرح كرامت اميدواري


واحد شماره شش طرح كرامت اميدواري فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 6       بخشی از متن : فعاليت شماره يك : قــصــــــه عنوان قصه : داستان كودك حلوا فروش اين داستان از كتاب مثنوي جلال الدين محمد مولوي گرفته شده است . شيخ احمد خضري از بزرگان مشايخ بود كه كارش گرفتن وام از ثروتمندان و خرج آن براي فقرا بود تا در بستر مرگ افتاد و چون طلبكاران و وامداران با خبر شدند هجوم آوردند تا طلب خود را كه چهارصد دينار بود بستانند اما شيخ به جاي پرداخت وام آنان در دنياي خيال خوش خويش سير مي كرد و اين بي توجهي شيخ به طلب كاران   موجب ترشرويي و ناراحتي آنان     مي شد تا اينكه صداي كودك حلوافروشي از كوچه رسيد و شيخ به خدمتكارش دستور داد تا برود و همه حلوا را بخرد و خادم همه حلوا را به نيم دينار خريد و به دستور شيخ بين طلبكاران تقسيم كرد تا بخورند و مدتي از ترشرويي غافل شوند . زماني كه ظرف حلوا خالي شد كودك حلوا فروش پول حلوا را طلب كرد اما شيخ از پرداخت پول حلوا خودداري كرد و كودك دائما التماس مي كرد و شيخ از پرداخت بهاي حلوا خودداري مي نمود كه موجب اعتراض بقيه طلبكارا ...

The post واحد شماره شش طرح كرامت اميدواري appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۶:۵۷ توسط:ميرزا موضوع: نظرات (0)

کنش پژوهی فردی 3 تدریس فیزیک چهارم ریاضی, تکانه


کنش پژوهی فردی 3 تدریس فیزیک چهارم ریاضی, تکانه

کنش پژوهی فردی 3 تدریس فیزیک چهارم ریاضی, تکانه فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 9       بخشی از متن : الف: بیان مسئله در این طرح، فیزیک چهارم ریاضی، تکانه مورد بررسی و تدریس قرار گرفته است. با توجه به اینکه دانش آموزان رغبتی به یادگیری درس نشان نمی دادند و با بی انگیزگی به درس گوش می دادند با پیشنهاد و هماهنگی با معلم، مبحث تکانه برای بررسی و تدریس انتخاب شد تا با استفاده از روش های تدریس فعال و توجه به عوامل مربوط به رشد ذهنی دانش آموزان تدریس شود . ب: تحلیل موقعیت تدریس این طرح برای تدریس در کلاس دوم متوسطه دوم رشته ریاضی مدرسه دخترانه دولتی ولی اله اردشیری پیش بینی شده است ، مدرسه ای که در منطقه ای مناسب قرار گرفته ( خیابان شهید مطهری - بادی اله 9)   و از لحاظ امکانات آموزشی و تهیه وسایل کمک آموزشی کمتر مشکلی به چشم می آید . این کلاس دارای 30 دانش آموز دختر می باشد که با توجه به بررسی های انجام شده و پرسش از معلم مربوطه، یادگیری و نظم و انضباط دانش آموزان این کلاس به طور معمول در حد متوسط می باشد . مبحث مورد نظر برای اولین بار در کلاس تدریس شد و قبل شروع ...

The post کنش پژوهی فردی 3 تدریس فیزیک چهارم ریاضی, تکانه appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۶:۵۷ توسط:ميرزا موضوع: نظرات (0)

واحد شماره نه طرح كرامت امر به معروف و نهي از منكر


واحد شماره نه طرح كرامت امر به معروف و نهي از منكر


واحد شماره نه طرح كرامت امر به معروف و نهي از منكر فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 10       بخشی از متن : فعاليت شماره يك : قــصــــــه عنوان قصه : پير و كودكان - نگاه كن برادر، مى بینى چه كار مى كند . - آن پیرمرد را مى گویى؟ - آرى ، كارش اشتباه است، نه؟ - راست مى گویى، اما چگونه او را آگاه كنیم؟ - اگر به طور مستقیم به او بگوییم از ما كه مثل نوه هاى او هستیم قبول نخواهد كرد، شاید هم ناراحت شود و براى همیشه خاطره تلخى از وضو در ذهنش باقى بماند . - نكند كلام ما را توهین و تحقیر بشمارد؟ آن وقت لج بازى مى كند و هیچ گاه راه وضوى صحیح را نمى پذیرد . فكرى به ذهنم رسید، بیا در گوشت بگویم . دو نفرى به نزدیك آن پیرمرد رسیدند ، طورى وانمود كردند كه با هم اختلاف دارند ، یكى مى گفت ((وضوى من صحیح است)) و آن دیگرى در جوابش مى گفت (( وضویى كه من مى سازم كامل تر و بهتر است .)) و سرانجام توافق كردند در حضور پیرمرد وضو بگیرند تا او داورى كند. هر دو وضوى صحیح و كاملى گرفتند. پیرمرد هر چه دقت كرد اشتباهى در وضوى آن دو ندید. پى به اشتباه خود برد، فهمید كه هدف این دو نوجوا ...

The post واحد شماره نه طرح كرامت امر به معروف و نهي از منكر appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۶:۵۷ توسط:ميرزا موضوع: نظرات (0)

واحد شماره دو طرح كرامت حل مسأله


واحد شماره دو طرح كرامت حل مسأله


واحد شماره دو طرح كرامت حل مسأله فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 6       بخشی از متن : فعاليت شماره يك : قــصــــــه عنوان قصه : شیر گرسنه و خرگوش دانا در یک مرغزار زیبا و خوشبو که از زیبایی زبانزد خاص و عام بود، حیوانات با خوشی به چرا مشغول بودند و در نعمت و راحتی به سر می ‌ بردند. در نزدیکی آنها یک شیر زندگی می کرد که هر روز به سراغ آنها می رفت و یکی را به دلخواه انتخاب و شکار می نمود و می ‌ خورد . روزی از روزها حیوانات دور هم جمع شدند و با هم تصمیمی گرفتند و خرگوشی را نزد شیر فرستادند تا با او مذاکره کند . خرگوش پیش شیر رفت و به او گفت: ای سلطان جنگل، تو هر روز به سراغ ما می آیی و یکی از ما حیوانات را شکار می کنی، در اینکه تو چاره ای نداری و باید به فکر به دست آوردن غذای روزانه ات باشی، شکی نیست ولیکن ما از اینکه هر روز در تب و تاب و اضطراب هستیم که نوبت کدامیک از ماست؟ بسیار ناراحتیم . به همین جهت مصلحت را دراین دیدیم که خودمان   نماینده ای داشته باشیم که هر روز، حیوانی را انتخاب کند و نزد شما بیاورد به این ترتیب هر کسی که قرار و نوبتش می ر ...

The post واحد شماره دو طرح كرامت حل مسأله appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۶:۵۷ توسط:ميرزا موضوع: نظرات (0)