خلاصه و نقد کتاب مهارت های معلمی خلاصه و نقد کتاب مهارت های معلمی .

خلاصه و نقد کتاب مهارت های معلمی

بررسی تفاوتهای DSM-V و DSM-IV


بررسی تفاوتهای DSM-V و DSM-IV


بررسی تفاوتهای DSM-V و DSM-IV   تغییرات عمده در کتاب راهنمای تشخیصی و آماری اختالالت روانی نسخه جدید به طور کلی در سه سطح انجام صورت گرفته اند : الف- سطح کلی - الگوی ابعادی به جای الگوی طبقه ای -حذف نظام چند محوری - حذف عنوان و طبقه تشخیصی “ اختالالتی که برای اولین بار در دوران نوباوگی، کودکی و نوجوانی روی می دهند” ب- سطح بین بخشی الف( استقالل یافتن قسمتی از اختالالت از یک طبقه تشخیصی پیشین مثل وسواس یا اختالل تروما و فشارزاها ب( اضافه شدن اختالالتی نو و خاص مثل اختالل احتکار یا ... ج- سطح درون بخشی - تغییر در معیارهای اختالالت خاص - کم کردن یا افزودن معیار یا بخشی از معیارهای موجود توضیح مطلب به شرح زیر است : اختالالت عصبی رشدی Neurodevelopmental Disorders - ناتوانی ذهنی ) اختالل رشدی ذهنی در ICD-11( این اختالل بجای عقب ماندگی ذهنی آورده شده است . سه معیار تشخیصی دارد . توجه شود که شدت اختالل بر خالف کتاب های تشخیصی پیشین که بر اساس نمره هوش بهر سنجیده می شد اینک و در DSM5 با  توجه به شدت کارکردهای انطباقی محاسبه و سنجیده می شود . اختالالت ...

The post بررسی تفاوتهای DSM-V و DSM-IV appeared first on میرزا فایل.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۷:۲۰ توسط:میرزا موضوع: نظرات (0)