نظریه برونر
نظریه برونر
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 13 نظریه برونر جروم برونر یکی از روانشناسان آمریکاست که در زمینهٔ یادگیری شناختی، بویژه دربارهٔ فعالیت آموزشی و کلاس، به مطالعه و تحقیق پرداخته است. او صاحب نظریهٔ یادگیری اکتشافی (discovery learning) است. برونر بیشتر به مطالعهٔ فرایند یادگیری در کلاس درس میپردازد و به مطالعهٔ یادگیری حیوانات از جمله موش، میمون و پرندگان کمتر رغبت نشان میدهد. او دیدگاههای خود را در کتابی به نام به سوی یک نظریهٔ آموزشی (Toward a Theory of Instruction) مطرح کرده است. وی معتقد است که نظریات آموزشی باید جوابگوی این سؤال باشند که چگونه میتوان بهتر و بیشتر آموخت، نه آنکه تنها به توصیف و تشریح یادگیری بپردازند. به اعتقاد او، شاگردان را نباید در برابر دانستهها قرار داد، بلکه باید آنان را با مسأله روبرو کرد تا خود به کشف روابط میان امور و راهحل آنها اقدام کنند. برونر میگوید: برنامه باید به قدری منظم و سازمان یافته باشد که شاگرد را به فعالیت وادارد؛ زیرا اگر ما پاسخ را مستق ...
The post نظریه برونر appeared first on میرزا فایل.
برچسب: ،